REGULAMIN

E-SKLEPU INTERNETOWEGO WIKTORIAN

określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez eSklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, eSklepie oraz o prawach Konsumenta

SPIS TREŚCI

§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w eSklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia, cennik, wysyłka, dostawa
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy, skutki odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje, pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenie roszczeń
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia

§ 1 DEFINICJE

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja eSklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w eSklepie swoje indywidualne Konto.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w eSklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
eSklep – esklep internetowy Wiktorian prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.wiktorian.pl zdalnie, wysyłkowo, bez możliwości odbiorów osobistych
Sprzedawca – przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Catico Katarzyna Winiarska, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 6262685930, nr REGON 243122516, ul. Sowińskiego 9 lok. 32, kod pocztowy 40-018 Katowice

§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

  1. Formularz Kontaktowy eSklepu https://www.wiktorian.pl/kontakt
  2. Adres e-mail: sklep@wiktorian.pl

§ 3 WYMOGI TECHNICZNE

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania eSklepu potrzebne jest:
    1. urządzenie z dostępem do Internetu
    2. przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies
  2. Dla złożenia zamówienia w eSklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.

§ 4 ZAKUPY W eSKLEPIE

  1. Ceny towarów widoczne w eSklepie są całkowitymi cenami za towar.
  2. Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w eSklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
  3. Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w eSklepie.
  4. Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w eSklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
  5. eSklep prowadzi sprzedaż tylko wysyłkową, nie ma możliwości zakupów, odbiorów, zwrotów stacjonarnie.
  6. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
  7. Złożenie zamówienia jest tożsame z zaakceptowaniem Regulaminu przez Kupującego oraz z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
  8. Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
  9. Kupujący może zarejestrować się w eSklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.

§ 5 PŁATNOŚCI

  1.  Za złożone zamówienie można zapłacić:
    1. Za pomocą karty płatniczej: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro
    2. Za pośrednictwem platformy płatniczej: Przelewy24
  2. W przypadku płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 2 dni roboczych od złożenia zamówienia, w przeciwnym wypadku zamówienie zostanie anulowane.
  3. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
  4. Kupujący dokonując zakupów w eSklepie akceptuje ewentualne wystawianie efaktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
  5. Faktury (na żądanie), paragony Sprzedawca dołącza do każdego zamówienia (w środku opakowania, wraz z zamówionym towarem).

§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA, CENNIK, WYSYŁKA, DOSTAWA

1. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
2. Towar staramy się wysyłać w jak najszybszym czasie, zazwyczaj jest to mniej niż 2 dni robocze. W szczególnych przypadkach wynikających z dużej ilości zamówień lub problemów technicznych, przyczyn losowych niezależnych od nas wysyłka może się opóźnić, każdorazowo o tym fakcie klient zostanie poinformowany. W przypadków towarów z dostępnością "Towar dostępny pod zamówienie", szytych pod indywidualne zamówienie klienta czas realizacji wynosi do 7-10 dni roboczych.
3. W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego zaksięgowaniu na rachunku bankowym należącym do Sprzedawcy.
4. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
5. Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
6. Towary zakupione w eSklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący. Czas dostawy dla Inpost wynosi zazwyczaj 1-2 dni roboczych. Dla Pocztex wynosi około 2-3 dni roboczych. W okresach świątecznych lub z przyczyn losowych czas dostawy może ulec wydłużeniu.

  • Za pośrednictwem firmy kurierskiej Inpost, Pocztex
  • Do paczkomatów InPost

7. Brak możliwości zakupu oraz odbioru towarów osobiście, dostępna tylko forma wysyłkowa, na odległość.

8. Koszt dostawy wynosi 15,99 zł Inpost (wysyłka do paczkomatu), 25,00 zł Inpost, Pocztex (wysyłka kurierem). W przypadku nieodebrania przesyłki przez kupującego nastąpi jej płatny zwrot do nadawcy - sprzedającego, ponowne jej nadanie do kupującego nastąpi po pierwotnym uiszczeniu opłat zwrotu do nadawcy z tytułu nieodebranej przesyłki oraz opłat ponownego nadania przesyłki do kupującego: kwota zwrotu (z tytułu zwrotu z winy kupującego, który nie odebrał przesyłki, według cennika dostawcy, który pierwotnie wybrał kupujący) np 25,00 zł (nadanie/ zwrot kurier Inpost, Pocztex) + ponowne (drugie) nadanie przesyłki do kupującego 25,00 zł. Po uiszczeniu kwoty zwrotnej + kwoty ponownego nadania przesyłki przez kupującego (wynikające z winy kupującego, który nie odebrał pierwszej przesyłki) nastąpi ponowne nadanie przesyłki z zamówionym przez klienta towarem.

§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem eSklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

  • w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
  • w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
  • w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych – od dnia zawarcia tej umowy.

3. Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład informacja przekazana w Formularzu Kontaktowym na stronie eSklepu lub pocztą elektroniczną w formie email).
4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który otrzyma od sprzedawcy, jednak nie jest to obowiązkowe, może zastosować swój własny.
5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY

6. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru. Prosimy umieścić poprawnie uzupełniony formularz odstąpieni od umowy w paczce wraz z otrzymanym paragonem/ rachunkiem oraz zwracanym towarem. Przesyłkę należy dobrze zabezpieczyć przed uszkodzeniem, zalaniem, zabrudzeniem itd. Towar nie może posiadać żadnych śladów użytkowania (zapachów, plam, dziur, nadgryzień, zaciągnięć, wygięć, odbarwień, sierści itp., musi posiadać nowe nie odcięte, nieuszkodzone oryginalne metki, instrukcję użytkowania, oryginalne opakowania, gratisy i wszystko z czym został towar dostarczony do konsumenta, w stanie nienaruszonym).
9. Zwracany towar (po wcześniejszym zgłoszeniu takiej chęci Sprzedawcy) należy odesłać na adres (podając Sprzedawcy nr nadawczy wysyłanego zwrotu): FHU CATICO - ZWROT, ul. Sowińskiego 9 lok. 32, 40-018 Katowice niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni. Towar nie zgłoszony, odsyłany bez konsultacji ze Sprzedawcą, za potwierdzeniem odbioru, dostarczany osobiście na adres podany do odesłania towaru, nie będzie przyjmowany.
10. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
11. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania zakupionego towaru. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu konsument powinien obchodzić się z zakupionym towarem i sprawdzać go tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
12. Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą Konsument również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Konsument zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w eSklepie lub podczas składania zamówienia.
13. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.

§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy (Ustawa o prawach konsumenta, w art. 38 ustawy z dnia 24 czerwca 2014 r.):

  • w której przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.

§ 9 REKLAMACJE

1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
2. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:

  • Żądać usunięcia wady.
  • Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny.
  • Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad.
  • Przy wadzie znacząco istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

3. Składanie reklamacji na podstawie rękojmi odbywa się zdalnie (bez wysyłania produktu, chyba, że Sprzedawca uzna inaczej o czym poinformuje Konsumenta), za pośrednictwem Formularza Kontaktowego na stronie eSklepu lub pocztą elektroniczną w formie email. Należy dokładnie i szczegółowo opisać wady produktu oraz w załączniku dołączyć zdjęcia przedmiotu zgłaszanego do reklamacji z dobrze widocznymi wadami. Przedmioty nie zgłaszane, odsyłane bez konsultacji ze Sprzedawcą, za potwierdzeniem odbioru, dostarczane osobiście na adres podany do odesłania towaru, nie będą przyjmowane.
4. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji lub po wstępnie uznanej reklamacji przy konsultacji poprzez Formularz Kontaktowy sklepu konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy (o czym uprzednio poinformuje Konsumenta Sprzedawca) Kupujący jest zobowiązany do wysłania tego towaru na koszt własny na adres (podając Sprzedawcy nr nadawczy wysyłanego zwrotu): FHU CATICO - REKLAMACJA, ul. Sowińskiego 9 lok. 32, 40-018 Katowice. W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca zwróci Kupującemu koszta poniesione za odesłanie reklamowanego towaru.
5. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w eSklepie.
6. Reklamacje dotyczące działania eSklepu należy kierować na adres email lub za pośrednictwem Formularza Kontaktowego esklepu wskazany w § 2 Regulaminu.
7. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

8. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:

  • mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
  • pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
  • bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
  • internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 10 DANE OSOBOWE

1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze eSklepu jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są głównie na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w eSklepie.

§ 11 ZASTRZEŻENIA

1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
2. Każdorazowo składane w eSklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
3. Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu zawierane są w języku polskim.
4. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
5. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
6. Postanowienia dotyczące towarów i umowy sprzedaży stosuje się odpowiednio do treści cyfrowych i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, o ile Regulamin nie określa tych kwestii odrębnie.