REGULAMIN

E-SKLEPU INTERNETOWEGO WIKTORIAN

określający m.in. zasady zawierania Umowy Sprzedaży poprzez eSklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, eSklepie oraz o prawach Konsumenta, Kupującego

SPIS TREŚCI

§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w eSklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia, cennik, wysyłka, dostawa, nieodebrane zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy, skutki odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje, pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenie roszczeń
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia

§ 1 DEFINICJE

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja eSklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w eSklepie swoje indywidualne Konto
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego
Kupujący – każdy podmiot kupujący w eSklepie
Regulamin – niniejszy regulamin eSklepu wiktorian.pl
eSklep – eSklep internetowy Wiktorian prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.wiktorian.pl zdalnie, wysyłkowo, bez możliwości odbiorów osobistych
Sprzedawca – przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Catico Katarzyna Winiarska, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 6262685930, nr REGON 243122516, ul. Sowińskiego 9 lok. 32, kod pocztowy 40-018 Katowice

§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

  1. Formularz Kontaktowy eSklepu https://www.wiktorian.pl/kontakt
  2. Adres e-mail: sklep@wiktorian.pl, wiktorian.pl@gmail.com

§ 3 WYMOGI TECHNICZNE

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania eSklepu potrzebne jest:
    1. urządzenie z dostępem do Internetu
    2. przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies
  2. Dla złożenia zamówienia w eSklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail

§ 4 ZAKUPY W eSKLEPIE WIKTORIAN

  1. Ceny towarów widoczne w eSklepie są całkowitymi cenami za towar
  2. Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w eSklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru
  3. Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w eSklepie
  4. Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w eSklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia
  5. eSklep prowadzi sprzedaż tylko wysyłkową, nie ma możliwości zakupów, odbiorów, zwrotów stacjonarnie
  6. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego. Kupując i opłacając swoje zamówienie Klient oświadcza, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem i w pełni go akceptuje (przed ostatecznym zakupem i opłaceniem towaru Klient ma zawsze możliwość nie zgodzenia się z niniejszym Regulaminem oraz zrezygnowania z zakupienia i opłacenia danego towaru, ma możliwość dokonania zakupów w innym miejscu, do wyboru Klienta)
  7. Złożenie zamówienia w niniejszym eSklepie www.wiktorian.pl jest tożsame z pełnym zaakceptowaniem powyższego Regulaminu przez Kupującego oraz z zawarciem Umowy Sprzedaży pomiędzy stronami Kupującym, a Sprzedawcą eSklepu www.wiktorian.pl
  8. Sprzedawca przekaże Kupującemu potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży najpóźniej w momencie dostarczenia towaru
  9. Kupujący może zarejestrować się w eSklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu

§ 5 PŁATNOŚCI

  1.  Za złożone zamówienie można zapłacić:
    1. Za pomocą karty płatniczej: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro
    2. Za pośrednictwem platformy płatniczej: Przelewy24
  2. W przypadku płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 2 dni roboczych od złożenia zamówienia, w przeciwnym wypadku zamówienie zostanie anulowane
  3. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia
  4. Kupujący dokonując zakupów w eSklepie akceptuje ewentualne wystawianie efaktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację
  5. Faktury (na żądanie), paragony Sprzedawca dołącza do każdego zamówienia (w środku opakowania, wraz z zamówionym towarem lub poprzez email w załączniku, po odebraniu przez Klienta zamówienia)

§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA, CENNIK, WYSYŁKA, DOSTAWA, NIEODEBRANE ZAMÓWIENIA

1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru bez wad
2. Towar staramy się wysyłać w jak najszybszym czasie, zazwyczaj jest to mniej niż 2 dni robocze. W szczególnych przypadkach wynikających z dużej ilości zamówień lub problemów technicznych, przyczyn losowych niezależnych od nas wysyłka może się opóźnić, każdorazowo o tym fakcie Klient zostanie poinformowany emailem. W przypadku towarów z widniejącą informacją o dostępności "Towar dostępny pod zamówienie", szytych pod indywidualne zamówienie Klienta, czas realizacji wynosi do 7-10 dni roboczych maksymalnie (na ogół mieścimy się z realizacją takiego zamówienia w ciągu do 5 dni roboczych). W przypadku jakichkolwiek opóźnień bądź wątpliwości związanych z zamówieniem Klient zawsze otrzymuje od Sprzedawcy email z informacją
3. W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia natychmiast po jego zaksięgowaniu na rachunku bankowym należącym do Sprzedawcy
4. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie
5. Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
6. Towary zakupione w eSklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący. Czas dostawy dla Inpost wynosi zazwyczaj 1-2 dni robocze. Dla DPD wynosi około 1-2 dni robocze, przy wysyłkach innymi Kurierami czas dostawy nie przekracza zazwyczaj 2 dni roboczych. W okresach świątecznych lub z przyczyn losowych czas dostawy może ulec wydłużeniu (o każdym opóźnieniu dostawy Klient będzie informowany poprzez email, sms). Zamówienia dostarczane:

  • Za pośrednictwem firmy kurierskiej Inpost, DPD oraz innych
  • Do paczkomatów InPost

7. Brak możliwości zakupu oraz odbioru towarów osobiście, dostępna tylko forma wysyłkowa, na odległość

8. Koszt dostawy (oraz zwrotu nieodebranej przez Klienta paczki z jego zamówieniem, ponownego nadania do Klienta nieodebranej przez niego paczki) wynosi: 14,99 zł Inpost (wysyłka do paczkomatu, zgodnie z widocznym, obowiązującym cennikiem dostawy powyższego eSklepu), 20,00 zł Inpost, DPD i inny (wysyłka kurierem, zgodnie z widocznym, obowiązującym cennikiem dostawy powyższego eSklepu). W przypadku nieodebrania przesyłki przez Kupującego nastąpi jej płatny zwrot do nadawcy - Sprzedającego, ponowne jej nadanie do Kupującego nastąpi po pokryciu przez niego (Kupującego) kosztu zwrotu paczki do nadawcy (Sprzedawcy) z jego zamówieniem oraz pokryciu przez Kupującego kosztów ponownego nadania kolejnej płatnej przesyłki do Kupującego (Kupujący emailem otrzyma od Sprzedawcy wezwanie do zapłaty pokrywającej koszt jego przesyłki zwrotnej, na wezwanie Klient powinien odpowiedzieć emeilem zwrotnym Sprzedawcy, w kolejnym emailu Klient otrzyma dane do dokonania przelewu w celu pokrycia kosztów zwrotnej przesyłki, której nie odebrał oraz kwoty za nadanie do Klienta ewentualnej ponownej paczki z jego zamówieniem): kwota zwrotu nieodebranej przez Kupującego przesyłki - według aktualnego cennika przewoźnika przesyłek, którego pierwotnie wybrał Kupujący w zamówieniu w pozycji "Dostawa" (aktualnie jest to cena 14,99 zł za zwrot paczki z paczkomatu Inpost lub 20,00 zł za zwrot paczki nadanej kurierem Inpost, DPD lub innym (cena zwrotu paczki jest zawsze taka sama jaką Kupujący uiścił przy kompletowaniu zamówienia i wybieraniu formy wysyłki, jest ona jawna, zawsze widoczna, bez żadnych kosztów ukrytych, dodatkowych czyli 14,99 zł lub 20,00 zł, w zależności od wyboru przewoźnika przez Kupującego. Do dyspozycji, do wglądu Kupującego (na życzenie) Sprzedawca udostępnia ewentualnie poniesione przez Sprzedawcę koszty, które powinien uregulować Kupujący, koszty związane z nieodebranej przez niego (Kupującego) paczki z jego zamówieniem).

Po pokryciu przez Kupującego kosztów zwrotu nieodebranej przez niego paczki z jego zamówieniem może nastąpić ponowne wysłanie powyższej paczki do Klienta jeżeli Klient wyrazi na to chęć, po pokryciu przez Klienta kosztów ponownej wysyłki wybranej przez Klienta (czyli przesyłka do paczkomatu Inpost 14,99 zł lub przesyłka kurierska 20,00 zł kurierem Inpost, DPD lub innym). Przesyłka zwrotna (nieodebrana paczka z zamówieniem Kupującego), którego Kupujący nie odebrał (wracające do nadawcy, Sprzedawcy) oraz ponowne jej nadanie do Kupującego są w całości pokrywane przez Kupującego (w ty celu Sprzedawca zawsze skontaktuje się z Kupującym poprzez email, w celu uregulowania przez Kupującego zaległej płatności wynikającej ze zwrotu nieodebranej przez Kupującego paczki z jego zamówieniem).  

W każdym momencie podróży przesyłki ze swoim zamówieniem Kupujący ma możliwość skontaktowania się z wybranym przez siebie przewoźnikiem paczek i przekierowania swojej przesyłki na inny adres czy wydłużenia terminu jej odbioru z paczkomatu, w razie niemożności jej odebrania lub powołania do odbioru jego własności osoby uprawnionej przez niego (Klienta), kiedy sam nie może podjąć paczki. Zgodnie z Umową Sprzedaży Klient zobowiązuje się do odebrania swojego opłaconego towaru, którego staje się właścicielem od momentu przekazania go przez Sprzedawcę przewoźnikowi. Kurier na ogół podejmuje dwie próby doręczenia przesyłki na wskazany przez Kupującego adres, a w paczkomacie paczka oczekuje dwa dni (+ jest możliwość dodatkowego przedłużenia jej oczekiwania w paczkomacie przez Klienta). Po próbach dostarczenia paczki przez kuriera do Klienta oraz kilku dniach oczekiwania paczki na jej odebranie w paczkomacie, paczka trafia zazwyczaj na dzień, dwa do punktu POP (odbioru paczek) gdzie nadal Klient może ją odebrać kontaktując się bezpośrednio z wybranym przez Kupującego przewoźnikiem. W przypadku nieodebrania przesyłki ze swoim zamówieniem przez Kupującego zarówno przewoźnik wybrany przez Kupującego jak i Sprzedawca zawsze podejmują wszelkie i wyczerpujące próby skontaktowania się z Kupującym w celu poinformowania go o odbiorze jego paczki z zamówieniem, w każdym takim powiadomieniu zostają Klientowi podane (poprzez formularz kontaktowy eSklepu, emailem, smsem) ostateczne terminy odbioru paczki oraz miejsce jej dodatkowego przechowywania (np punkty POP, centra logistyczne - zawsze takie miejsca podaje Klientowi wybrany przez niego przewoźnik jego paczki), a także co dalej się stanie z paczką jeśli Klient nadal jej nie odbierze z wyżej wymienionych punktów odbioru. W przypadku kiedy Kupujący nie odpowiada i żadne próby skontaktowania się z nim nie przynoszą efektu w postaci odpowiedzi ze strony Kupującego, wszelkie próby skontaktowania się z Klientem wyczerpały się (ostatecznie Kupujący nie odbierze paczki ze swoim zamówieniem, nie opłaci przesyłki zwrotnej, nie opłaci przesyłki z ponownym ewentualnym nadaniem do niego jego zamówienia, nie zareaguje na wszelkie próby skontaktowania się z nim w żaden możliwy sposób) jego zamówienie, które nie zostało przez niego odebrane otrzymuje w eSklepie status zamówienia "nieodebranego", o czym Klient zostanie poinformowany emailem, na który powinien odpowiedzieć aby odebrać swoją paczkę. Paczka z zamówieniem nieodebranym przez Klienta, który nie odpowiada na próby skontaktowania się z nim zostanie oddana do przechowywania magazynowego (na koszt i ryzyko kupującego) gdzie będzie przechowywana przez okres 30 dni od momentu (od dnia) odebrania jej przez Sprzedawcę od przewoźnika zwracającego paczkę nieodebraną przez Kupującego. Sprzedawca podejmie próby skontaktowania się z Kupującym aby ten mógł odebrać swoje zamówienie, w przypadku dalszego braku odpowiedzi ze strony Kupującego jego zamówienie wraz z całą zawartością paczki (towar zrealizowany przez Sprzedającego na Kupującego zamówienie) zostanie bezpowrotnie zutylizowany, tym samym Klient utraci do niego prawo własności, o ponowne odzyskanie go po tym czasie będzie już dla Kupującego nie możliwe.

W przypadku nieodebrania przez Kupującego paczki z jego zamówieniem (które zostało wcześniej z góry opłacone przez Kupującego), przy braku kontaktu ze strony Kupującego mimo wielu prób podejmowanych przez Sprzedającego, nie odpowiadanie na podejmowane wszelkie próby kontaktu ze strony Sprzedawcy, nie opłacenie przesyłki zwrotnej z nieodebranym swoim zamówieniem przez Kupującego, nie wyrażenia chęci ponownej wysyłki z pokryciem jej kosztu ponownego nadania przez Kupującego jego zamówienie poprzez nie odpowiadanie na wiadomości od Sprzedawcy, nie odpowiadanie na wiadomości podczas biegnącego czasu magazynowania jego (Kupującego) nieodebranej przesyłki z zamówieniem - Kupujący narusza, nie wypełnia warunków Umowy Sprzedaży, która została zawarta pomiędzy Kupującym i Sprzedającym w celu pozytywnego zrealizowania zamówienia Kupującego, transakcji pomiędzy Kupującym, a Sprzedającym. W takiej sytuacji, w związku z nie wypełnieniem wówczas wiążącej Umowy Sprzedaży pomiędzy Kupującym, a Sprzedającym (przy wyżej wymienionych czynnikach, całkowitego braku kontaktu ze strony Kupującego, brak możliwości skontaktowania się z Kupującym przy wielu próbach podejmowanych przez Sprzedawcę w celu skontaktowania się z Kupującym), gdzie stroną nie dopełniającą tą Umowę Sprzedaży jest wówczas Kupujący, Sprzedawca ma prawo do żądania odszkodowania od Kupującego względem kosztów jakie poniósł z winy nie wywiązania się z Umowy Sprzedaży Kupujący, Sprzedawca ma prawo żądać od Kupującego naprawienia szkody, kosztów jakie poniósł Sprzedawca na skutek nie wywiązania się Kupującego z obustronnie obowiązującej, a nie dotrzymanej przez Kupującego Umowy Sprzedaży (koszty i straty Sprzedającego to koszty zwrotu paczki nieodebranej przez Kupującego, koszty magazynowania nieodebranej paczki przez Kupującego, straty związane z wykonaniem przedmiotu dla Kupującego - w tym na jego indywidualne zamówienie <sprowadzane i opłacone przez Sprzedającego na zamówienie pod Kupującego materiały, wycinane i obszywane pod jego wytyczne, których ponownie nie da się użyć, rozdzielić, czas roboczogodzin poświęcony na uszycie przez Sprzedawcę na zamówienie Klienta zamówionego przedmiotu, straty wynikające z zablokowaniem zamówienia realizowanego specjalnie dla Klienta, zablokowanie sprzedaży przedmiotu/ów, które zostały stworzone na konkretne zamówienie Klienta, który zamówionego towaru nie odebrał, mimo wielokrotnych wezwań ze strony Sprzedawcy>, są to koszty jakie ponosi Sprzedawca na skutek nie wywiązania się Kupującego z Umowy Sprzedaży, nie odebranie swojego towaru, którego Kupujący staje się właścicielem, opłaconego i zrealizowanego dla niego na zamówienie). Powyżej wymienione koszty zostaną przerzucone na Kupującego w postaci pokrycia ich poniesienia przez Kupującego, a następnie pobrane w całości z jego wpłaty pierwotnej za zakupiony (i nieodebrany) towar, za złożone przez siebie zamówienie (w tym towar wykonywany na specjalne jego zamówienie), kwota uiszczona przez Klienta przy składaniu zamówienia w całości zostanie pobrana na pokrycie wyżej wymienionych kosztów poniesionych przez Sprzedawcę na skutek nie wypełnienia Umowy Sprzedaży przez Kupującego, która zobowiązuje do wywiązania się z niej obie strony transakcji: Kupującego oraz Sprzedającego. Za każdym razem, zanim zostaną podjęte ostateczne, kolejne punkty wyżej wymienionego Regulaminu eSklepu Sprzedawca skontaktuje się z Klientem, podejmując wszelkie próby skontaktowania się z Kupującym dając tym samy kolejne możliwości Klientowi wywiązania się ze swojej części Umowy Sprzedaży i odebrania swojego zamówienie (przy braku odpowiedzi email ze strony Kupującego zostaną wdrożone, według kolejności, wyżej wymienione procedury, w oparciu o przepisy KC art. 486, art. 494, art. 548, art. 551, art. 180, art. 835-844 ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu Cywilnego (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 121 ze zm.).

Po 30 dniach magazynowania nieodebranej przesyłki z zamówieniem Klienta (przed końcem upływu tego czasu Klient ponownie zostanie poinformowany emailem o ostatecznej możliwości odebrania swojego zamówienia, przed upływem 30 dnia magazynowania, po pokryciu kosztów związanych z odesłaniem nieodebranego zamówienia do Sprzedawcy oraz kosztów z ponownym nadaniem przesyłki z zamówieniem do Klienta), kiedy Klient nadal nie podejmie czynności związanych z opłaceniem kosztów zwrotu oraz ponownego nadania jego paczki z zamówieniem, przy braku dalszej odpowiedzi ze strony Klienta - Sprzedawca ostatecznie zutylizuje nieodebrany towar Klienta, a koszty z jego opłaconego zamówienia w całości zostaną pobrane w celu pokrycia strat spowodowanych Sprzedawcy przez Kupującego z tytułu nie wywiązania się z Umowy Sprzedaży. Po tym czasie (po 30 dniach magazynowania, pobraniu środków finansowych za zrealizowanie zamówienia Klienta na jego życzenie, z jego wytycznymi, po zutylizowaniu zamówienia Klienta realizowanego na jego indywidualne zamówienie, który nie odpowiadał na wielokrotne wezwania odebrania swojego zamówienia oraz pokrycia kosztów zwrotu, ponownego jego nadania) Klient traci bezpowrotnie możliwość odzyskania swojego wykonanego zgodnie z zamówieniem i Umową Sprzedaży towaru wykonanego za jego zamówienie oraz środków finansowych, które za niego zapłacił, a które zostały pobrane na pokrycie strat Sprzedawcy, o których była mowa powyżej (bez żadnych ukrytych, dodatkowych kosztów dla Kupującego ani żadnych zysków dla Sprzedawcy). Całość korespondencji prowadzonej z/do Kupującego oraz wszelkie rachunki, fv potwierdzające poniesione koszty strat Sprzedawcy związane z wykonaniem przedmiotu na zamówienie dla Klienta, nieodebraną, magazynowaną i zutylizowaną przesyłką z zamówieniem Kupującego zostają zachowane, zapisane i przechowywane do wglądu Kupującego, Sprzedającego oraz uprawnionych do tego organów przez okres dwóch lat.

§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem eSklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

  • w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
  • w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
  • w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych – od dnia zawarcia tej umowy.

3. Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład informacja przekazana w Formularzu Kontaktowym na stronie eSklepu lub pocztą elektroniczną w formie email).
4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który otrzyma od sprzedawcy, jednak nie jest to obowiązkowe, może zastosować swój własny.
5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY

6. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru. Prosimy umieścić poprawnie uzupełniony formularz odstąpieni od umowy w paczce wraz z otrzymanym paragonem/ rachunkiem oraz zwracanym towarem. Przesyłkę należy dobrze zabezpieczyć przed uszkodzeniem, zalaniem, zabrudzeniem itd. Towar nie może posiadać żadnych śladów użytkowania (zapachów, plam, dziur, nadgryzień, zaciągnięć, wygięć, odbarwień, sierści itp., musi posiadać nowe nie odcięte, nieuszkodzone oryginalne metki, instrukcję użytkowania, oryginalne opakowania, gratisy i wszystko z czym został towar dostarczony do Konsumenta, w stanie nienaruszonym).
9. Zwracany towar (po wcześniejszym zgłoszeniu takiej chęci Sprzedawcy) należy odesłać na adres (podając Sprzedawcy nr nadawczy wysyłanego zwrotu): FHU CATICO - ZWROT, ul. Sowińskiego 9 lok. 32, 40-018 Katowice niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni. Towar nie zgłoszony, anonimowy, odsyłany bez konsultacji ze Sprzedawcą, za pobraniem, dostarczany osobiście na adres podany do odesłania towaru, nie będzie przyjmowany.
10. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
11. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania zakupionego towaru. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu konsument powinien obchodzić się z zakupionym towarem i sprawdzać go tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym (Klient powinien delikatnie otworzyć towar z opakowania zabezpieczającego nie naruszając opakowania, metek oraz gratisów, instrukcji użytkowania, wyjąć towar z opakowania, rozwinąć, dotknąć, obejrzeć).
12. Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie np do paczkomatu czy kurierem Konsument również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Konsument zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w eSklepie lub podczas składania zamówienia.
13. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.

§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy (Ustawa o prawach konsumenta, w art. 38 ustawy z dnia 24 czerwca 2014 r.):

  • w której przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.

§ 9 REKLAMACJE

1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
2. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:

  • Żądać usunięcia wady
  • Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
  • Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
  • Przy wadzie znacząco istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy

3. Składanie reklamacji na podstawie rękojmi odbywa się zdalnie (bez wysyłania produktu, chyba, że Sprzedawca uzna inaczej o czym poinformuje Konsumenta), za pośrednictwem Formularza Kontaktowego na stronie eSklepu lub pocztą elektroniczną w formie email. Należy dokładnie i szczegółowo opisać wady produktu oraz w załączniku dołączyć zdjęcia przedmiotu zgłaszanego do reklamacji z dobrze widocznymi wadami. Przedmioty nie zgłaszane, anonimowe, odsyłane bez konsultacji ze Sprzedawcą, za pobraniem, dostarczane osobiście na adres podany do odesłania towaru, nie będą przyjmowane.
4. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji lub po wstępnie uznanej reklamacji przy konsultacji poprzez Formularz Kontaktowy sklepu konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy (o czym uprzednio poinformuje Konsumenta Sprzedawca) Kupujący jest zobowiązany do wysłania tego towaru na koszt własny na adres (podając Sprzedawcy nr nadawczy wysyłanego zwrotu): FHU CATICO - REKLAMACJA, ul. Sowińskiego 9 lok. 32, 40-018 Katowice. W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca zwróci Kupującemu koszta poniesione za odesłanie reklamowanego towaru.
5. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w eSklepie.
6. Reklamacje dotyczące działania eSklepu należy kierować na adres email lub za pośrednictwem Formularza Kontaktowego esklepu wskazany w § 2 Regulaminu.
7. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

8. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:

  • mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
  • pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
  • bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
  • internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 10 DANE OSOBOWE

1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze eSklepu jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są głównie na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w eSklepie.

§ 11 ZASTRZEŻENIA

1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
2. Każdorazowo składane w eSklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
3. Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu zawierane są w języku polskim.
4. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
5. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
6. Postanowienia dotyczące towarów i umowy sprzedaży stosuje się odpowiednio do treści cyfrowych i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, o ile Regulamin nie określa tych kwestii odrębnie.