Regulamin

Definicje

Regulamin – niniejszy dokument.

Właściciel serwisu – jednoosobowa działalność gospodarcza F.H.U. CATICO Katarzyna Winiarska, mająca swoją siedzibę przy ul. gen. Józefa Sowińskiego 9 lok. 32, 40-018 Katowice, powiat Katowice, woj. Śląskie, posiadająca NIP 6262685930 oraz numer REGON 243122516.

Administrator – oznacza Właściciela serwisu.

Sklep - prowadzony przez Właściciela serwisu pod adresem internetowym www.wiktorian.pl serwis internetowy służący prezentacji i sprzedaży towarów.

Klient – pełnoletni użytkownik Internetu korzystający ze Sklepu.

Przedsiębiorca – Klient posiadającego własną firmę z nadanym NIP oraz numerem REGON.

Postanowienia ogólne

  1. Zamówień w Sklepie można dokonywać 24 godziny na dobę, we wszystkie dni robocze, wolne oraz świąteczne.

  2. Sklep realizuje zamówienia w godzinach swojej pracy czyli od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 do 14 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

  3. Sklep prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sieci internetowej. Zamówienia są przyjmowane oraz obsługiwane tylko i wyłącznie za pośrednictwem:

    1. witryny internetowej;

    2. poczty elektronicznej;

    3. poczty tradycyjnej;

    4. aukcji internetowych w serwisie Allegro.pl;

  4. Sprzedaż realizowana jest tylko na terytorium Polski.

  5. Zamówienia mogą składać wyłącznie Klienci, który ukończyli 18 lat i dokonali pełnej rejestracji w Sklepie podając poprawne swoje dane osobowe niezbędne do realizacji zamówienia. Kupując w Sklepie Klient wyraża zgodę na zbieranie, przechowywanie oraz przetwarzanie swoich danych osobowych do celów związanych z realizacją zamówienia.

  6. Wszystkie transakcje zawarte w Sklepie są umowami sprzedaży, a ich potwierdzeniem jest paragon fiskalny lub wystawiana na życzenie Klienta faktura VAT. W przypadku gdy do zamówienia ma być wystawiona faktura VAT Klient zobowiązany jest do podania poprawnych i niezbędnych danych firmy w momencie składania zamówienia.

  7. Wszystkie ceny w Sklepie są podane w polskich złotych (PLN) i zawierają podatek VAT. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca z chwilą złożenia przez Klienta zamówienia.

  8. Klient może wprowadzić zmiany w swoim zamówieniu lub je anulować kontaktując się z obsługą Sklepu, o ile zamówienie nie zostało jeszcze zrealizowane i wysłane do Klienta.

  9. Wszystkie zamówienia w Sklepie są realizowane w formie przedpłaty na podane przez Sklep konto bankowe. Sklep nie realizuje zamówień za pobraniem.

  10. Termin płatności wynosi 7 dni od momentu złożenia zamówienia w Sklepie. Po upływie tego terminu nieopłacone zamówienia są anulowane przez obsługę Sklepu.

  11. Właściciel serwisu zastrzega sobie możliwość do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu internetowego, wycofania poszczególnych produktów ze sprzedaży oraz do czasowego zamknięcia Sklepu.

Wysyłka i odbiór towaru

  1. Dostawa towaru jest realizowana jedynie w formie wysyłkowej.

  2. Sklep nie umożliwia osobistego odbioru towaru.

  3. Dostawa towaru jest realizowana za pośrednictwem dostawcy wybieranego przez Klienta w procesie składania zamówienia w Sklepie.

  4. Wszystkie zamówienia są wysyłane bez zbędnej zwłoki w ciągu maksymalnie 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania zgodnej należności za zamówienie (wraz z opłatą za przesyłkę udostępnioną przez Sklep) na koncie bankowym Sklepu.

  5. Zamówienia z niezgodną płatnością będą wstrzymane do czasu uregulowania przez Klienta prawidłowej sumy za dokonane w Sklepie zakupy oraz przesyłkę.

  6. Każda przesyłka wysłana przez Sklep posiada numer nadania, dostępny do wglądu Klienta.

  7. Sklep monitoruje wszystkie wysyłki od momentu nadania do momentu odebrania ich przez Klienta za pośrednictwem systemu informatycznego dostawcy.

  8. Sklep realizuje zamówienia  od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 do 14 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

  9. Dostawa towaru do Klienta następuje w czasie zależnym od dostawcy, a wszelkie informacje dotyczące czasu przesyłki podane na stronach Sklepu mają jedynie charakter orientacyjny.

  10. W przypadku nieodebrania przez Klienta zamówionego i opłaconego towaru przesyłka zostaje odpłatnie odesłana przez dostawcę na adres korespondencyjny Sklepu. Ponowne jej wysłanie do Klienta będzie możliwe po uregulowaniu przez Klienta kosztów związanych ze zwrotem oraz ponowną wysyłką.

  11. CENNIK DOSTAWY:

  • - kurier Pocztex 13,50 zł

  • - paczkomat InPost 11,50 zł

  1. Wszystkie zamówione towary Sklep pakuje w należyty i bezpieczny sposób w celu zabezpieczenia przed ich ewentualnym uszkodzeniem w trakcie transportu do Klienta.

  2. Wszystkie towary przed wysyłką do Klienta są kilkakrotnie sprawdzane przez obsługę Sklepu, są wolne od wszelkich wad, zawsze nowe.

  3. Sprzedawane przez Sklep produkty w większości są rękodziełem (przedmioty ręcznie wykonane), za wyjątkiem akcesoriów jubilerskich takich jak pudełka jubilerskie, płyny do pielęgnacji biżuterii oraz łańcuszki jubilerskie.

Warunki sprzedaży

  1. Sprzedawane przez Sklep produkty nie są wyrobami z metali szlachetnych w rozumieniu Ustawy z dnia 1 kwietnia 2011 roku "Prawo probiercze" (Dz.U. 2011 nr 92 poz. 529).

  2. Wszelkie onaczenia prób na produktach dotyczą wyłącznie elementów na których się najdują i są nanoszone przez dostawcę lub producenta danego elementu.

  3. Informacje o próbach o których mowa w punkcie wyżej, mają jedynie charakter informacyjny i nie są weryfikowane przez Sklep.

  4. Zakup w Sklepie jest równoznaczny z zawarciem jednorazowej umowy kupna-sprzedaży wiążącej obie strony z wszystkimi koncekwencjami.

  5. Klient udziela obsłudze Sklepu jednorazowego pełnomocnistwa na usługę dostarczenia zakupionych w Sklepie towarów za pośrednictwem Poczty Polskiej oraz firmy InPost/ Paczkomaty.

  6. Sprzedawane w Sklepie produkty nie są zabawkami, nie są przeznaczone do kontaktu z dziećmi. Wszystkie sprzedawane przez Sklep produkty (towar) są przeznaczone do użytku przez osoby pełnoletnie.

Zwroty, reklamacje i odstąpienie od umowy

  1. Zgodnie z obowiązującą Ustawą z dnia 27 lipca 2002 roku „o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego” (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, z 2009 r. Nr 115, poz. 960) oraz Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. „o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny” (Dz. U. z 2000 r Nr 22, poz. 271, z 2002 r Nr 144, poz. 1204, z 2003 r Nr 84, poz. 774, Nr 188, poz. 1837, z 2004 r Nr 96, poz. 959, Nr 116, poz. 1204) Klient może zwrócić towar zakupiony w Sklepie na odległość bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki.

  2. Klienta Przedsiębiorcę obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego w tym rękojmi.

  3. Zamiar dokonania zwrotu lub reklamacji należy wcześniej zgłosić obsłudze Sklepu, drogą e-mail lub poprzez formularz kontaktowy Sklepu w celu otrzymania dalszych wskazówek dotyczących poprawnego odesłania towaru. W przypadku chęci odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, należy przesłać do Sklepu poprawnie wypełniony Formularz z odstąpienia od umowy zawartej na odległość.

  4. Zwroty należy wysyłać na Adres korespondencyjny do zwrotów/ reklamacji podany przez obsługę Sklepu w ustaleniach e-mail z dopiskiem na kopercie/ paczce „ZWROT”.

  5. Reklamacje należy wysyłać na Adres korespondencyjny podany przez obsługę Sklepu w ustaleniach e-mail z dopiskiem na kopercie/ paczce „REKLAMACJA”.

  6. Zwracany towar powinien być nowy, nie powinien posiadać śladów użytkowania ani żadnych wad, powinien zawierać wszystkie metki, gratisy, opakowania dołączone do zamówionego towaru.

  7. Reklamacji nie podlega towar zawierający w opisie produktu informacje o jego ewentualnych wadach, brakach, o których Klient wiedział w momencie składania zamówienia jak również różnice kolorów i odcieni produktów prezentowanych na zdjęciach w Sklepie wynikające z indywidualnych ustawień każdego monitora oraz czynników zewnętrznych takich jak oświetlenie.

  8. Do zwróconego lub reklamowanego towaru należy dołączyć otrzymany wraz z towarem dowód zakupu:

    1. paragon fiskalny,

    2. lub fakturę VAT

    3. poprawnie wypełniony przez Klienta formularz reklamacji udostępniony Klientowi przez obsługę Sklepu drogą e-mail

  9. Towar zwracany lub reklamowany musi być odpowiednio zabezpieczony przez Klienta przed ewentualnymi nowymi uszkodzeniami jakie mogłyby powstać podczas transportu.

  10. Dla bezpieczeństwa Klienta oraz Sklepu, wszelkie formalności związane ze zwrotem lub reklamacją zakupionych w Sklepie towarów powinny być realizowane poprzez Pocztę Polską w formie przesyłek monitorowanych posiadających dowód nadania, w tym numer nadawczy (najlepiej z potwierdzeniem odbioru). Do przesyłek takich zalicza się:

a. list polecony (najlepiej priorytet);

b. paczka pocztowa (najlepiej priorytet);

11. Sklep nie przyjmuje przesyłek za pobraniem oraz przesyłek, które nie zostały wcześniej zgłoszone, omówione z obsługą Sklepu poprzez wiadomości e-mail.

12. W przypadku pozytywnie rozpatrzonej reklamacji Sklep zobowiązuje się:

  1. do naprawy wadliwego towaru

  2. wymieny towaru na taki sam wolny od wad

  3. zaproponuje Klientowi podobny towar lub obniżkę ceny zakupionego towaru, jeśli wymiana na taki sam nie jest możliwa:

13. W momencie uznania przez Sklep zgłoszenia reklamacji za zasadne, a jednocześnie braku możliwości wymiany towaru na nowy lub na inny akceptowalny przez Klienta, Sklep niezwłocznie odeśle poniesione przez Klienta koszty zakupu oraz przesyłki na podane przez Klienta konto bankowe w terminie do 7 dni roboczych.

14. Reklamacje z powodów o których mowa w punkcie "Warunki sprzedaży" nie będą uwzględniane.

15. W przypadku odstąpienia od umowy Sklep nie ponosi kosztów odesłania przez Klienta towaru.

16. Prawo odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży zawartej ze Sklepem nie przysługuje Klientowi:

a. jeśli Sklep wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sklep utraci prawo do odstąpienia od umowy

b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz wykonana według specyfikacji, wskazówek Klienta lub służąca zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb (np. przedmioty wykonane lub wprowadzone do sprzedaży przez Sklep na zamówienie Klienta, przedmioty, w których dokonano zmian na życzenie Klienta)

c. w której przedmiotem świadczenia jest towar uszkodzony, zepsuty, z widocznymi ubytkami, śladami użytkowania (w tym przedmioty przesiąknięte zapachami takimi jak perfumy, pot), zniekształcenia itd. spowodowane przez/ z winy Klienta uniemożliwiające ponowną sprzedaż takiego towaru lub przedmiot z wadami/ ubytkami, o których Klient wiedział dokonując zakupu

d. który nie jest Konsumentem

17. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Polubownym Sądem Konsumenckim.

Ochrona danych osobowych

  1. Dane podane podczas rejestracji i składania zamówienia w Sklepie są przetwarzane wyłącznie dla potrzeb Właściciela serwisu, zgodnie z Ustawą „o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku” (Dz. U. 133 z dnia 29 października 1997 roku, poz. 833).

  2. Podane przez Klienta dane wykorzystywane są do realizacji zamówień oraz celów marketingowych Sklepu, z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa danych określonych w Ustawie o Ochronie Danych Osobowych. Dane Klientów Sklepu są poufne, nie są udostępniane i odsprzedawane osobom trzecim ani innym podmiotom.

  3. Każdy Klient dysponuje prawem wglądu do swoich danych, ich poprawiania oraz prawem żądania usunięcia swoich danych z bazy Sklepu. Po otrzymaniu od Klienta pisemnego żądania usunięcia danych z bazy Sklepu internetowego dane Klienta zostaną usunięte przez obsługę Sklepu.

Postanowienia końcowe

ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA W SKLEPIE JEST RÓWNOZNACZNE Z AKCEPTACJĄ POWYŻSZEGO RAGULAMINU. W MOMENCIE SKŁADANIA W SKLEPIE ZAMÓWIENIA KLIENT OŚWIADCZA, ŻE ZAPOZNAŁ SIĘ Z TREŚCIĄ REGULAMINU, ROZUMIE ORAZ AKCEPTUJE JEGO TREŚĆ.